lørdag 22. januar 2011

Arne Jacobsen og Amund Torvik for Fritz Hansen :)

Hei igjen!
Tenkte å vise dere noen favoritter fra Fritz Hansen.
Vil først begynne med Egget designet av Arne Jacobsen i 1958.
Det er IKKE uten grunn at jeg begynner med denne:) Jeg kom nemlig over et bilde hjemme i julen som viser Pappa og en kamerat, Carsten Guelle, på motell One i Berlin. Der sitter de to godt plantet i hver sitt "Egg" :) Og de ser bra fornøyde ut der de sitter! Og det skulle vel bare mangle at de ikke satt godt i en stol til ca 60 000,- :) Selv om jeg har en mistanke om at de ikke viste helt hvilken kulturskatt de satt i,  så har jeg nå tenkt å skyldfordele litt av mine "sære" sider med den ene i egget:).


Ha en fin lørdag pappa!
Hilsen lilleamund;)
















Legg merke til tv`n fra Brionvega! Den ønsker jeg meg! Hva skal en med flatskjerm sier jeg bare:)

Her kommer bilder av Svanen som også ble designet av Arne Jacobsen i 1958. Jeg liker nok enda bedre svanen enn egget, men begge er vakre.




Sofavarienten av svanen kan jeg ikke utelate..




















Bilder av Syveren designet av Arne Jacobsen i 1955





 Denne er i natur eik og blir tilgjengelig fra Feb 2011
Denne varianten ble dekorert i 2005 av Louis Vuitton.
Denne kunne jeg virkelig tenke meg!


















Se også mange andre fine produkter på www.fritzhansen.com
Bildene er lånt fra hjemmesidene til Fritz Hansen

2 kommentarer:

  1. Svanen e bare det fineste kunstverk, det e nok favoritten min:):)

    SvarSlett
  2. ja den er noe for seg selv, viste at det var din favoritt;)

    SvarSlett