lørdag 16. april 2011

Påske

Hei igjen:)
Endelig påskeferie! I kveld har Helena pynta litt til påske, på søndag blir det nok maling av påskeegg som skal henge sammen med disse eggene fra Georg Jensen.
Påske er en høytid som jeg forsåvidt ikke setter like høyt som jul, men alikevel så syns jeg påsken har masse fint ved seg.Vi har noen tradisjoner som må ha med oss, blant annet maling av egg og påskeeggleting:) Hos oss gjemmer påskeharen egg fylt med masse deilig påskesnop rundt omkring, så er det om å gjøre å finne disse eggene da:). Ellers så har vi alltid prøvd å få til noen turer på fjellet. Stort sett har det vært alpint det har vært snakk om, men det ser dårlig ut i år. Jeg hadde ønsket at vi var flinkere å låne hytta på Torvikskaret og hatt skikkelig hyttepåske! Når jeg var lita, så reiste vi alltid på hytta på Torvikskaret, jeg tror ikke det var mange påsker uten av vi var på hytta hele familien. Har mange gode minner derfra, det var aking, fiske/isfiske, ski, parafinlamper, lommelykt, køyeseng (jeg fikk aldri ligge øverst for det var Hilde sin plass.. hun hadde tilogmed "vindusplass" slik at hun kunne ligge i senga og kikke ut vinduet:), kvikk lunsj, liten tv, aggregat, ikke innlagt vann, vaskefat, ikke innlagt strøm, amerikaner, gamle donaldblader og ukeblader fra forrige påske, tomatsuppe, rosafisk, stillhet, dagsbesøk av gode venner, hyttebok, flanell og tannpuss ute i det fri. Disse minnene er uerstattelige og jeg er takknemmelig! Har et lite håp om å få ta med Helena på hytta, så hun kan få oppleve noe av dette:)   God påske alle sammen!

6 kommentarer:

  1. Hei, fant først bloggen din nå. Utrolig fin! Legger meg til som følger.
    Veldig fint kjøkken dere har. Ser dere har epoxy gulv, hvordan er erfaringen deres med det? blir det fort riper? og matt?
    Ida

    SvarSlett
  2. Så nydelig Aina! :) Vi skal pakke og organisere oss nå så kjører hele bøtteballetten oppover. Håper vi rekker å ses:)

    SvarSlett
  3. Så fine greiner, egg og kjøkken ;)

    SvarSlett
  4. Hei Ida! Så kjekt at du liker bloggen min og vil legge deg til som følger! Ja vi har hvite epoxygulv over hele huset og har forsåvidt begynt å få litt erfaring med det. Vi har bodd i leiligheten i sokkelen nå i ca 10 mnd. Vi har valgte å legge en UV lakk oppå epoxyen slik at gulvet ikke skal gulne så fort, ikke være så glatt og ha en mer matt finish. Jeg hadde håpet og trodd at gulvet skulle være sterkere med tanke på riper, men her ser jeg desverre at gulvet kan sammenlignes med en vanlig parkett. Det blir med andre ord en del riper. Tror eventuelle riper hadde vært mer synlige om gulvet hadde vært blankt.

    SvarSlett
  5. Hei Carina! Ja håper vi rekker å møtes ! Hadde vært så koselig! Hvor lenge blir dere? klem

    SvarSlett
  6. Hei HjemmeKos, Takk for koselig tilbakemelding!

    SvarSlett